مگس میوه مدیترانه ایی

مگس میوه مدیترانه ای

مگس های میوه مانند مگس جالیز، مگس زیتون، مگس گیلاس ، مگس مدیترانه ایی و.. از جمله مهمترین افات گیاهان هستند . اما در این میان مگس میوه مدیترانه ای بدلیل دامنه میزبانی وسیع یکی از خطرناک ترین آفات کشاورزی است.
مگس میوه مدیترانه ایی

مگس میوه مدیترانه ای

مگس های میوه مانند مگس جالیز، مگس زیتون، مگس گیلاس ، مگس مدیترانه ایی و.. از جمله مهمترین افات گیاهان هستند . اما در این میان مگس میوه مدیترانه ای بدلیل دامنه میزبانی وسیع یکی از خطرناک ترین آفات کشاورزی است. این افت  به بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می کند و باعث لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه می شود و می تواند تا ۱۰۰ درصد محصول یک باغ را بین ببرد. انتقال آفت از طریق میوه، خاک و جابجایی حشره کامل امکان پذیر است.   

مگس مدیترانه ای به محض تغییر رنگ میوه ها به سمت رسیدگی، جذب میوه می شود و بعد از تخم گذاری روی سطح میوه بعد از یک هفته لارو (نوزاد کرمی‌شکل) حشره وارد میوه و موجب له شدگی، گندیدگی و ریزش میوه خواهد شد. آفت مگس مدیترانه ای توانایی تولید چهار تا پنج نسل در سال را دارد و یک جفت نر و ماده قادر هستند به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانه میوه خسارت وارد کنند.

مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مخرب دنیاست. این آفت به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده نسبت به سایر مگس های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد می کند.

کنترل مگس مدیترانه

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد